icon ifxhome 42 بروکر مارکت میکر بهترین بروکر مارکت میکر کدام است؟ – معرفی بروکر های مارکت میکر

بروکر های مارکت میکر (Market Maker) یکی از اجزای حیاتی در بازارهای مالی بوده که نقش مهمی، در تسهیل معاملات ایفا می‌کنند.

این مارکت میکرها (بازار ساز) برخلاف بروکرهای فارکس مستقیم (ECN)، به عنوان یک طرف معامله عمل کرده و قیمت‌ های خرید/فروش را، تعیین می‌نمایند. این مدل معاملات به بروکرها، امکان کسب سود از اختلاف قیمت‌ های خرید و فروش (اسپرد) را می دهد.

در سال 2020 گزارش‌ ها نشان داده که حجم معاملات توسط بروکر مارکت میکر، به بیش از 70% کل معاملات در بازارهای فارکس رسیده است. از مزایای بروکر مارکت میکر، می توان به نقدینگی بالا [ارائه شده در معاملات]، افزایش سرعت (سهولت) و اسپردهای ثابت اشاره کرد.

در مقابل، نظرات مخالفی درباره بروکر مارکت میکر نیز وجود دارد. بر باور بسیاری از معامله گران، بروکرهای بازار ساز با ضرر مشتریان، سود کسب می کنند. انتخاب یک بروکر مارکت میکر، بسته به نیاز و استراتژی های معاملاتی افراد متغییر است.

در این مقاله از خانه فارکس من، به معرفی 5 بروکر مارکت میکر شناخته شده می پردازیم. با توجه به مشکلات تحریم و قوانین بین المللی، بسیاری از بروکرهای بازار ساز شناخته شده به ایرانیان خدمات ارائه نمی کنند!

بروکر مارکت میکر، بروکر مارکت میکر چیست، بروکرهای مارکت میکر

 

icon ifxhome 39 بروکر مارکت میکر بهترین بروکرهای بازار ساز معتبر کدامند؟

همانطور که پیش تر اشاره شد، برخی از بروکر های مارکت میکر معتبر به ایرانیان سرویس ارائه نمی کنند. در ادامه، 5 بروکر بازار ساز شناخته شده را معرفی خواهیم کرد.

 

شماره 1#: EasyMarket

این بروکر با ارائه طیف گسترده‌ ای از ابزارها و پلتفرم‌ های معاملاتی، از جمله پلتفرم اختصاصی “easyMarkets”، مورد توجه معامله ‌گران قرار گرفته است. همچنین، “easyMarkets” به دلیل ارائه معاملات بدون کمیسیون و حساب‌های آزمایشی رایگان شناخته شده است!

 

شماره 2#: eToro

بروکر “eToro” به عنوان یک پلتفرم معاملات اجتماعی، امکان تبادل نظر و دنبال کردن معاملات سایر معامله‌ گران را فراهم می ‌کند. این بروکر طیف وسیعی از دارایی ‌های قابل معامله، از جمله ارزها، سهام، کالاها و ارزهای دیجیتال را ارائه می‌ دهد.

 

شماره 3#: AvaTrade

“AvaTrade” با سابقه ‌ای طولانی در صنعت، طیف گسترده ‌ای از حساب ‌ها و پلتفرم ‌های معاملاتی را به مشتریان ارائه می ‌دهد. این بروکر به دلیل خدمات پشتیبانی مشتری قابل اعتماد و جوایز متعددی که دریافت کرده، شناخته شده است.

 

شماره 4#: IG

“IG”، به عنوان یکی از بزرگترین بروکرهای جهان، طیف گسترده ‌ای از دارایی‌های قابل معامله و پلتفرم‌ های معاملاتی قدرتمند را ارائه می ‌دهد. “IG”، به دلیل خدمات پشتیبانی مشتری با کیفیت بالا و تعهد به شفافیت شناخته شده است.

 

شماره 5#: Plus500

“Plus500” با ارائه معاملات “CFD” بر روی طیف گسترده ‌ای از دارایی ‌ها، از جمله ارزها، سهام، کالاها و ارزهای دیجیتال، شناخته شده است. این بروکر به دلیل پلتفرم کاربر پسند و حساب‌ های آزمایشی رایگان خود مورد توجه است.

 

icon ifxhome 54 بروکر مارکت میکر مقایسه بروکر های مارکت میکر با سایر کارگزاری ها

بروکر های مارکت میکر، از جهات بسیاری، با کارگزاری های عادی شباهت زیادی دارند. از طرفی دیگر تفاوت هایی نیز میان بروکر مارکت میکر و سایر کارگزاری ها، مشاهده می شود.

مقایسه بروکرهای مارکت میکر با سایر بروکرها
ویژگی ها
بروکر مارکت میکر بروکر معمولی
نام دیگر تامین کننده نقدینگی کارگزاری
استراتژی از استراتژی های پیچیده برای دستکاری قیمت ها استفاده می کند به طور شفاف قیمت ها را از بازار دریافت می کند
همسویی با معامله گر منافع آن ها در تضاد با معامله گر است منافع آن ها با معامله گر همسو است

 

icon ifxhome 35 بروکر مارکت میکر نکات مهم در انتخاب بروکر مارکت میکر

انتخاب بروکر مارکت میکر مناسب برای معاملات فارکس، امری حیاتی برای تضمین تجربه ‌ای امن [سودآور] است.

در این میان، فاکتورهای متعددی باید مورد بررسی قرار بگیرند؛ تا از انتخابی صحیح [مطمئن] اطمینان حاصل شود. در ادامه به بررسی 5 نکته کلیدی، در انتخاب بروکر مارکت میکر می‌ پردازیم.

 

مورد 1: میزان نقدینگی

نقدینگی بالا در بازار، از ارکان اصلی معاملات روان [بدون وقفه] است. بروکر های مارکت میکر با تعهد به خرید/فروش دارایی ‌ها در هر لحظه، نقدینگی قابل‌ توجهی را در بازار ایجاد می ‌کنند.

این امر به معنای سهولت در معاملات، عدم لغو سفارشات به دلیل کمبود خریدار/فروشنده و در نهایت، تجربه معاملاتی مطلوب ‌تر برای معامله گران خواهد بود.

بنابراین، در انتخاب بروکر مارکت میکر، به سراغ گزینه‌ هایی بروید که از سابقه اثبات ‌شده در ارائه نقدینگی بالا در بازار برخوردار باشند. حجم معاملات روزانه، تنوع دارایی‌ های قابل معامله و نظرات کاربران، می ‌توانند شاخص ‌های مناسبی برای ارزیابی میزان نقدینگی ارائه شده توسط هر بروکر باشند!

 

مورد 2: اسپرد

طبیعتاً، هرچه میزان اسپرد کمتر باشد، به نفع معامله‌ گران خواهد بود. بروکر های مارکت میکر به طور معمول، اسپردهای رقابتی ارائه می ‌دهند؛ اما مقایسه اسپردهای ارائه شده توسط بروکرهای مختلف، برای انتخاب گزینه ایده‌ آل ضروری است.

 

مورد 3: رگولاتوری

انتخاب بروکری که تحت نظارت و مجوز نهادهای معتبر رگولاتوری قرار داشته باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است. این امر تضمین می ‌کند که فعالیت ‌های بروکر، تحت نظارت قرار گرفته و از حقوق معامله‌ گران محافظت می ‌شود.

 

مورد 4: پلتفرم معاملاتی

پلتفرم معاملاتی، بستر اصلی انجام معاملات خواهد بود. به همین دلیل انتخاب پلتفرمی کاربرپسند، قدرتمند و مجهز به ابزارهای تحلیلی متنوع، از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از فاکتورهای کلیدی در انتخاب پلتفرم معاملاتی:

  1. سهولت استفاده و کاربری روان؛
  2. تنوع نمودارها و ابزارهای تحلیلی؛
  3. سرعت و پایداری پلتفرم؛
  4. امکان معاملات موبایلی؛
  5. پشتیبانی از سیستم عامل مورد نظر.

 

مورد 5: خدمات پشتیبانی

خدمات پشتیبانی مشتریان، در مواقع بروز مشکل [نیاز به راهنمایی]، از اهمیت بالایی برخوردار است. بروکر مارکت میکر ایده‌ آل، باید از پشتیبانی 24 ساعته و فارسی برخوردار بوده، تا در صورت بروز هر گونه مشکل معامله گر با پشتیبان بروکر ارتباط برقرار کرده و چالش های احتمالی را پشت سر بگذارد.

همچنین، تنوع کانال ‌های ارتباطی مانند چت آنلاین، ایمیل و تماس تلفنی، می ‌تواند به سهولت دسترسی به خدمات پشتیبانی و رفع سریع مشکلات کمک کند.

علاوه بر موارد فوق، به مواردی مانند سابقه و اعتبار بروکر، نظرات کاربران، و شرایط حساب‌ های معاملاتی (حداقل سپرده، اهرم و …) نیز توجه داشته باشید!

 

icon ifxhome 22 بروکر مارکت میکر جمع بندی و نظر نویسنده درباره بروکر مارکت میکر

بحث در رابطه با بروکر های مارکت میکر، نحوه عملکرد آن و حواشی مربوط به کلاهبرداری این کارگزاری ها، پیشینه طولانی دارد. طبیعتا همکاری با بروکر مارکت میکر، می تواند ریسک هایی به همراه داشته باشد؛ اما در واقع بسیاری از این کارگزاری ها، به صورت قانونی فعالیت می کنند.

معامله گران باید با در نظر گرفتن تفاوت های میان بروکر مارکت میکر و کارگزاری های معمولی، بهترین مرجع را برای انجام معاملات خود انتخاب نمایند.

جهت دریافت راهنما از طریق پشتیبانی تلگرام یا چت آنلاین در سایت، با کارشناسان در ارتباط باشید.

مزایا

  • ارائه تعهد برای خرید/فروش دارایی‌ها
  • نقدینگی بالا
  • ارائه اسپردهای رقابتی

معایب

  • عدم ارائه معاملات ECN
  • محدودیت برای برخی از استراتژی‌های معاملاتی
  • لغزش بین قیمت درخواستی و قیمت نهایی معامله

سوالات متداول

🔹بروکر مارکت میکر، بروکری بوده که به طور فعال در بازار معامله می‌کند. این بروکر با تعهد به خرید/فروش دارایی‌ها در هر لحظه، نقدینگی قابل‌توجهی را در بازار ایجاد می‌کند.

🔹نقدینگی بالا، اسپردهای مناسب، معاملات آسان و تنوع دارایی‌ها از جمله مزایای استفاده از بروکرهای مارکت میکر هستند.

🔹اصلی ترین تفاوت این دو نوع بروکر، به روش های آن ها برای ایجاد نقدینگی در بازار مربوط می شود. بروکرهای مارکت میکر معمولا با روش های خاص، قیمت های بازار را دستکاری می کنند.

 

درج نظر

فهرست مطالب
مطالب جدید
📊 آموزش Fair Value Gap در معاملات - معنی FVG معتبر در فارکس چیست؟ 📉
📊 بررسی استراتژی متاتریدر 4 ارزهای فارکس - ترکیب 2 اندیکاتور در 4 ساعت - (IFX-ST284) 💹
💯 معرفی استراتژی روزانه طلا - سود 50-65 پیپ در ترید طلا - (IFX-ST283) 👑
💯 استراتژی خفن ارز دیجیتال با دو اندیکاتور - FX5 Divergence یک ساعته - (IFX-ST282) 💹
💡آشنایی با نمودار شاخص VIX - شاخص ویکس چیست؟!📈