icon ifxhome 16 نمادهای فارکس نمادهای فارکس برای معاملات در بروکرها چیست؟ – لیست نماد های فارکس

شاید تا امروز کلمه “نمادهای فارکس” را زیاد شنیده باشید.

بسیاری از افراد مبتدی و تازه وارد ممکن است، در شناخت دارایی های معاملاتی بروکرهای فارکس کمی گیج شوند. نماد در فارکس (دارایی/Asset/Symbol یا Instruments)، ابزارهایی برای تجارت (خرید و فروش) هستند که به معامله گران ارائه شده اند.

نمادهای معاملاتی فارکس بسته به نوع بروکر، حساب معاملاتی، شرایط قرارداد، پلتفرم و … بسیار متنوع و گسترده هستند. به عنوان مثال در یکی از حساب های فارکس با نام سنت (Cent)، معاملات نماد ارزهای دیجیتال برای مشتریان ارائه نشده است.

به عنوان مثال، ارزهای اصلی مانند یورو (EUR)، دلار آمریکا (USD)، و پوند استرلینگ (GBP) بیشترین حجم معاملات را در بازار فارکس به خود اختصاص می‌دهند. طبق آمار، حدود 27% از کل حجم معاملات مربوط به جفت ارز EUR/USD بوده، که نشان دهنده توجه ویژه معامله‌گران به این نماد است.

نمادهای فارکس، بهترین نمادهای فارکس، نمادهای معاملاتی فارکس

در مقابل، ارزهای دیجیتال به همراه تمام نمادهای فارکس در حساب های پیشرفته مانند “ECN” در دسترس معامله گران قرار دارد. در مقاله امروز خانه فارکس من، به معرفی نمادهای معاملاتی فارکس خواهیم پرداخت. لیست نمادهای فارکس به همراه بهترین نماد برای ترید را، معرفی خواهیم کرد.

 

icon ifxhome 62 نمادهای فارکس انواع نمادهای معاملاتی در فارکس

نماد یا دارایی های معاملاتی در بازار فارکس، در 6 دسته بندی قرار گرفته است. بسته به نوع قرارداد [اسپات، فیوچرز، CFD و …]، نمادها به معامله گران عرضه می شوند. بصورت کلی، نمادهای بازار فارکس:

  • اوراق قرضه/باند؛
  • معاملات سهام (شرکت ها + شاخص بورس)؛
  • بازار جفت ارزهای فارکس؛
  • فلزات با ارزش؛
  • انرژی؛
  • و ارزهای دیجیتال (کریپتو کارنسی) است.

در ادامه به معرفی نمادهای فارکس بصورت جداگانه، مزایا+معایب و میزان سرمایه لازم برای معاملات را اشاره خواهیم کرد.

 

شماره 1#: معاملات اوراق قرضه یا باند در فارکس

یکی از مطمئن ترین سرمایه گذاری ها در بازار فارکس، در اوراق قرضه انجام می شود.

زمانی که معامله گر اقدام به خرید اوراق بهادار در بازار فارکس می کند، در واقع به دولت یا شرکت های بزرگ وام پرداخت می کند. در ازای مبالغ پرداختی توسط معامله گر، سود به همراه اصل مبلغ در زمان سر رسید بازگردانده خواهد شد.

اوراق قرضه به عنوان یکی از نمادهای فارکس، نقش کمربند ایمنی در خودرو را ایفا می کند [با داشتن آن در این بازار، جان سالم بدر خواهید برد].

مزایا

  • بازدهی (سود) معاملات اوراق، قابل پیش بینی و مشخص است.
  • رابطه غیر مستقیم با ارزش سهام شرکت ها دارد.

معایب

  • در صورت افزایش تورم، ارزش آن کاهش می باید.
  • هدم همخوانی ارزش پول بعد از چند سال.

 

مقدار سرمایه برای معاملات اوراق

برای سرمایه گذاری در اوراق قرضه، 70% ارزش دارایی در سهام و 30% باقی را باند (Bond) خریداری کنید.

 

شماره 2#: معاملات سهام در فارکس

زنده ترین بازار مالی و نمادهای فارکس، مربوط به سهام است. در بازار بورس امریکا، لندن و … معامله گران می توانند مالکیت شرکت های عرضه شده را از طریق سهام فردی، صندوق های “ETF”، سرمایه گذاری مشترکت، شاخص ها و … بدست آورند.

هرکدام از این قراردادها، دارای ریسک و بازدهی منحصر به فردی هستند. معاملات در بازار نیویورک “NYSE” یا نزدک “Nasdaq”، اجازه خرید/فروش سهام شرکت مورد علاقه را برایتان فراهم کرده است. هرچقدر عملکرد شرکت مثبت باشد، ارزش سهام نیز بالاتر خواهد رفت.

معاملات سهام به عنوان یکی از مهمترین نمادهای فارکس، در بروکرها شناخته می شود. در ایران متاسفانه امکان خرید (مالکیت) سهام شرکت ها [اپل، تسلا، مایکروسافت و …]، میسر نیست. تنها می توان از نوسان قیمت، کسب سود کرد.

استراتژی معاملاتی در نماد سهام می تواند بصورت بلند مدت [سرمایه گذاری بر رشد شرکت یا در سود سهام]، یا بصورت کوتاه مدت [معاملات سریع با هدف گرفتن سود از نوسانات بازار – Scalp] باشد.

مزایا

  • سود بالقوه زیاد و رشد سرمایه در دراز مدت با امکان انتخاب پرتفوی متنوع [کاهش ریسک]
  • با توجه به نقدی بودن ماهیت بازار، ورود/خروج از آن راحت است.

معایب

  • بی ثبات و مستعد نوسان های زیاد [در زمان اخبار و اتفاقات ژئوپلیتیکی]
  • درک اصول شرکت ها، تفاوت و روند بازار سهام پیچیده است.

 

مقدار سرمایه برای معاملات در سهام

تخصیص سرمایه برای معاملات سهام در بازار فارکس بصورت کلی، بر پایه میزان ریسک و اهداف مالی تعیین می گردد.

 

شماره 3#: معاملات جفت ارزهای فارکس

شناخته شده ترین نمادهای فارکس برای معامله گران، بازار جفت ارزها است. بازار فارکس، یک شبکه جهانی برای معاملات ارز کشورها است که بر اساس نیازهای استراتژیک، مدیریت ریسک در ابزارهای مختلف [نقدی/Spot، آتی/Futures و آپشن/Option] تشکیل می شود.

جفت ارزها، نمادهای اصلی فارکس هستند که بیشترین سرمایه گذاری در آن انجام می شود.

ماهیت بازار فارکس بر اساس خرید/فروش ارز متمرکز شده و معاملات، بصورت 24 ساعته در 5 روز هفته انجام می شود. بیشترین نقدینگی، سرمایه گذاری و معاملات بازار فارکس، در نماد جفت ارزها اتفاق می افتد.

در میان انواع معاملات جفت ارزهای فارکس، بیشترین حجم معاملات در بازار نقدی/Spot است. تریدرهای حرفه ای، در بازارهای آتی و آپشن سرمایه گذاری می کنند. از شناخته شده ترین جفت ارزها می توان به دلار امریکا/یورو، دلار امریکا/پوند بریتانیا و دلار امریکا/فرانک سويیس اشاره کرد.

مزایا

  • نقدینگی زیاد، معاملات 24 ساعته و داشتن لوریج، سودهای جذاب و سریع را به همراه دارد.
  • تنوع قراردادها [نقدی، آتی و آپشن]، منجر به تنوع استراتژی های معاملاتی می شود.

معایب

  • ریسک زیاد به دلیل لوریج های بالا و نوسانات زیاد بازار
  • نبود قوانین متمرکز و پیچیدگی روند قیمتی ارزهای فارکس

 

سرمایه لازم برای معاملات فارکس

مقدار سرمایه لازم برای تخصیص معاملات فارکس، به میزان ریسک و اهداف سرمایه گذاری بستگی دارد. اگر تحمل ریسک بالاتر باشد، میزان سرمایه نیز افزایش خواهد یافت.

نحوه نوسانات قیمت جفت ارزها در بازار فارکس، بر اساس میزان قدرت آن ها در برابر یکدیگر تعیین شده و این موضوع، خود تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله اقتصاد دو کشور و سیاست‌ های مالی در نظر گرفته شده توسط بانک مرکزی آنها قرار می ‌گیرد.

به عنوان مثال اگر اقتصاد آمریکا شرایط بهتری نسبت به اقتصاد انگلیس بگیرد و ارز آمریکا قدرت بیشتری نسبت به ارز انگلیس داشته باشد، جفت ارز “GBPUSD” در بازار فارکس یک روند نزولی به خود خواهد گرفت؛ که به نفع دلار آمریکا است.

جفت ارزهایی که یک طرف آن ها دلار آمریکا باشد به جفت ارزهای اصلی در بازار فارکس معروف هستند؛ سایر جفت ارزها نیز با عنوان جفت ارزهای کراس شناخته می‌ شوند.

 

شماره 4#: فلزات گرانبها

چهارمین دسته در لیست بهترین نمادهای فارکس، فلزات گرانبها هستند. امکان ترید بر روی نوسانات قیمتی فلزات گرانبها، در بازار فارکس نیز وجود داشته و از جمله مهم ‌ترین آن ها می‌ توان به طلا و نقره اشاره کرد.

نماد طلا در بازار فارکس “XAU” بوده، که در آن “X” معرف کلمه “Index” به معنی شاخص و “AU” هم نشان دهنده نام لاتین نماد شیمیایی طلا یعنی “Aurum” است. طلا در معاملات بازار فارکس، به عنوان ارز پایه با دلار آمریکا معامله می ‌شود.

همچنین نماد نقره “XAG” دیگر فلز گرانبها در بازار فارکس بوده، که در آن “AG” معرف کلمه “Argentum” به عنوان نماد شیمیایی نقره در جدول مندلیف است.

 

ویژگی های معاملاتی فلزات گرانبها در فارکس

نوسانات قیمت فلزات گرانبها در بازار فارکس، تحت تاثیر شرایط مختلفی قرار گرفته و مهم ترین آن ها، بحران ‌های اقتصادی و شرایط اقتصاد جهانی است. روش‌ های مختلفی برای آنالیز قیمت فلزات گرانبها در بازار فارکس وجود دارد.

به عنوان مثال در یک رابطه نانوشته، قیمت طلا در بازار فارکس با قیمت دلار رابطه معکوس داشته و افزایش قدرت دلار به معنی کاهش قیمت طلا و کاهش قدرت دلار به معنی افزایش قیمت طلا در بازار خواهد بود!

 

شماره 5#: انرژی (کامودیتی)

دسته دیگر در لیست بهترین نمادهای فارکس، انرژی ‌ها هستند‌؛ که به کامودیتی ها نیز معروف می باشند. امکان ترید بر روی شاخص‌ های انرژی نیز در معاملات بازار فارکس وجود داشته و تریدرها با انتخاب این نمادها، از نوسانات قیمت آن ها به سود می رسند.

از جمله معروف‌ ترین انرژی‌ هایی که امکان انجام معامله بر روی نماد آن ها در بازار فارکس وجود دارد، می ‌توان به نفت و گاز اشاره کرد. البته نفت و گاز در کشورهای مختلف دارای شرایط مختلف خرید/فروش هستند؛ از این رو، نماد آن ها در بروکرهای مختلف فارکس نیز با یکدیگر متفاوت باشد.

نفت آمریکا در معاملات بازار فارکس، با نماد “USOil” یا “WTI” و نفت برنت با نماد “USOil” یا “BRN” مشخص می‌ شود. همچنین برای انجام معامله بر روی گاز هم می ‌توانید سراغ نماد “NGAS” یا “NG” بروید.

از دیگر کامودیتی ها در معاملات بازار فارکس می توان به گندم (Wheat)، ذرت (Corn)، پنبه (Cotton) یا سویا (Soybean) اشاره کرد!

 

ویژگی های معاملاتی انرژی در فارکس

انجام معامله بر روی نماد‌های معاملاتی انرژی در بازار فارکس، چالش‌ های خاص خود را داشته و تریدرها باید فاکتورهای متعددی را برای آنالیز نمودار قیمت آن ها در نظر بگیرند.

علاوه بر تاثیرپذیری از اقتصاد جهانی و اقتصاد کشورهای مختلف، شرایط عرضه/تقاضای جهانی هم بر روی نوسانات قیمت انرژی در بازار فارکس تاثیر خواهد داشت. سرمایه‌ لازم برای انجام معامله بر روی نمادهای انرژی، از جفت ارزهای معمولی و طلا در بازار فارکس بیشتر است.

 

icon ifxhome 42 نمادهای فارکس کدام نمادها را برای معامله در فارکس انتخاب کنیم؟!

انتخاب بهترین نمادهای فارکس برای معامله در این بازار، تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌ گیرد. مهم ترین عوامل در انتخاب نمادهای فارکس:

  • حجم معاملات نماد؛
  • میزان نوسانات نماد در طول روز؛
  • میزان ریسک ترید بر روی نماد مورد نظر؛
  • سبک معاملاتی تریدر؛
  • تجربه معاملاتی تریدر؛
  • میزان کارمزد و کمیسیون معاملات نماد مورد نظر.

 

مشخصات معاملاتی برخی از محبوب ترین نمادهای فارکس

برخی از نمادهای معاملاتی در بازار فارکس، دارای ویژگی قابل توجهی [از جمله حجم معاملاتی بالا، ریسک کمتر، نوسانات شدید و …] هستند. به همین دلیل، در ادامه به معرفی جزئیات برخی از محبوب ترین نمادهای فارکس می پردازیم.

 

مورد 1: طلا – XAUUSD

مشخصات نماد معاملاتی طلا در فارکس به شرح زیر است.

  • حجم معاملات بالا
  • کارمزد معاملاتی مناسب
  • نوسانات شدید در طول روز
  • ریسک معاملاتی بالا
  • مناسب برای تریدرهای حرفه ای

 

مورد 2: یورو به دلار – EURUSD

نماد معاملاتی یورو به دلار مشخصات و شرایط زیر را دارا است.

  • بالاترین حجم معاملات در بازار فارکس
  • ریسک معاملاتی کمتر نسبت به بسیاری از نمادهای فارکس
  • مناسب برای همه تریدرها از مبتدی تا حرفه ای
  • نوسانات محدود در طول روز

 

مورد 3: پوند به دلار – GBPUSD

مشخصات نماد معاملاتی پوند به دلار به شرح زیر است.

  • ریسک معاملات بالا نسبت به یورو دلار و کمتر نسبت به طلا
  • نوسانات قابل توجه در طول روز
  • مناسب برای تریدرهای باتجربه
  • حجم معاملات بالا

 

icon ifxhome 31 نمادهای فارکس جمع بندی و نظر نویسنده درباره بهترین نمادهای فارکس

انتخاب از میان نمادهای معاملاتی فارکس، حتماً باید تحت تاثیر نحوه نوسانات آن ها انجام پذیرد؛ اگر سابقه فعالیت خیلی طولانی در بازار فارکس ندارید، باید سراغ معاملات جفت ارزهای با حجم معاملات بسیار بالا و نوسانات محدود در طول روز بروید!

انتخاب جفت ارزهایی با نوسانات بالا [مانند طلا]، ریسک ‌های معاملاتی را افزایش خواهد داد. تنها معامله گران با تجربه و آموزش دیده [با به کارگیری استراتژی ‌های معاملاتی مخصوص] توانایی کسب موفقیت در این معاملات را دارند.

جهت دریافت راهنما یا مشاوره رایگان، از طریق پشتیبانی تلگرام یا چت آنلاین در سایت، با کارشناسان حرفه ای در ارتباط باشید.

سوالات متداول

🔹از نظر حجم معاملات، در حال حاضر جفت ارز یورو به دلار آمریکا بهترین نماد معاملاتی فارکس است.

🔹نماد طلا در فارکس، بصورت اختصاری XAUUSD بر پایه دلار یا XAUEUR بر پایه یورو، شناخته می شود.

🔹انتخاب بهترین نماد معاملاتی بازار فارکس، بایستی بر اساس شرایط نوسانات آن نماد و همچنین تجربه تریدرها انجام پذیرد.

🔹از جمله مهم ‌ترین فلزات گرانبها در فارکس می‌ توان به طلا و نقره اشاره داشت.

 

درج نظر

فهرست مطالب
مطالب مرتبط
🥇کانال سیگنال فیوچرز رایگان - کانال futures signals📲
📊 بررسی استراتژی کندل روزانه فارکس - ترکیب RSI با استوکاستیک - (IFX-ST266) 🔅
🎯معرفی استراتژی گام و پولبک در باینری آپشن - دریافت سیگنال خرید - (IFX-ST265)👑
🎯معرفی استراتژی گرید در باینری آپشن - روش پولساز 5 دقیقه ای - (IFX-ST264)👑
مطالب جدید
🥇کانال سیگنال فیوچرز رایگان - کانال futures signals📲
📊 بررسی استراتژی کندل روزانه فارکس - ترکیب RSI با استوکاستیک - (IFX-ST266) 🔅
🎯معرفی استراتژی گام و پولبک در باینری آپشن - دریافت سیگنال خرید - (IFX-ST265)👑
🎯معرفی استراتژی گرید در باینری آپشن - روش پولساز 5 دقیقه ای - (IFX-ST264)👑
📚معرفی استراتژی گرید در ارز دیجیتال - سیستم پولساز رمز ارز - (IFX-ST263)🔆