icon ifxhome 62 بروکر fxcm معرفی بروکر FXCM در ایران – کارگزاری Fxcm چیست؟

FXCM (اف ایکس سی ام)، یکی از بروکرهای فارکس قدیمی و بسیار معتبر است [از 1999]. این کارگزاری، با نام کامل “Forex Capital Markets” شناخته می شود. بروکر fxcm دفتر مرکزی خود را [که در ابتدا کار در آمریکا بود]، به بریتانیا منتقل کرده است.

شرکت اصلی این کارگزاری، با نام “Global Brokerage” یک بار در سال 2017 ورشکسته شد! البته بروکر FXCM پس از مدتی، فعالیت خود را دوباره از سر گرفت. این کارگزاری [در حال حاضر] متعلق به “Jefferies Financial Group” است. در واقع روند اصلی رشد و پیشرفت اف ایکس ام، از سال 2020 آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

بروکر اف ایکس سی ام، با 24 سال سابقه فعالیت دارای امتیاز 4.2 در سایت معتبر تراست پایلت [501 کاربر] بوده و 514,941 بازدید کننده ماهانه را به ثبت رسانده است. بر پایه اطلاعات بدست آمده از دیگر سایت های معتبر، میزان بازدید کنندگان این کارگزاری هم اکنون (1403/3/30)، 0.5% نسبت به ماه گذشته افزایش پیدا کرده است.

  • بروکر fxcm با مرکز پشتیبانی 24 ساعته خود، همواره در کنار تریدرها حضور داشته و انواع مختلف حساب ها از جمله استاندارد، حرفه ای، دمو و اسلامی را پشتیبانی می کند. پلتفرم های معاملاتی بروکر FXCM:
  • متاتریدر 4؛
  • تریدینگ ویو؛
  • زولوترید؛
  • تریدینگ استیشن؛
  • و کپیتالایز AI اعلام شده است.

کارگزاری FXCM هم چنین، بونوس های مختلفی برا تریدرها در نظر گرفته است. با واریز اولیه ظرف 24 ساعت پس از فعال‌ سازی حساب، معامله گران از بالاترین پاداش 5% برخوردار خواهند شد. در صورت واریز اولیه در طی یک ماه پس از فعال‌سازی، تریدرها از پاداش 2 تا 3% بهره مند می شوند.

الگو تریدینگ، مطالب آموزشی تحلیلی، پروموشن، آمار اسلیپیج، شفافیت اجرای سفارشات، نحوه معاملات، سیگنال های معاملاتی و … در سایت fxcm به چشم می خورد. امکان تماس با بخش پشتیبانی این کارگزاری، از طریق 48 خط تلفن در سراسر دنیا مسیر شده است.

دفاتر بروکر اف ایکس سی ام در انگلستان، قبرس، آلمان، استرالیا، کانادا، اسرائیل و افریقای جنوبی قرار گرفته است. در سایت بروکر FXCM، بیش از 45 جایزه معتبر بین المللی نیز نمایش داده شده است. در این مقاله از خانه فارکس من، به بررسی بروکر Fxcm خواهیم پرداخت.

بروکر اف ایکس سی ام، fxcm بروكر، بررسی بروکر fxcm

 

ویژگی های بروکر FCM در یک نگاه

©️نام بروکر
اف ایکس سی ام/FXCM
🔗لینک ورود به سایت
سایت بروکر FXCM
📅سال تاسیس
1999
📑رگوله FCA, ASIC, SVGFSA, Cysec
📞شماره تلفن و آدرس ایمیل

☎️ +357 22022619
✉️ info@fxcmmarkets.com

🇮🇷سرویس به معامله گران ایرانی ❌
💰روش های واریز و برداشت وجه ارزهای دیجیتال، حواله بانکی، ویزا/مستر، اسکریل، نتلر
💲حداقل واریزی $50
🚀حداکثر لوریج 1:400
💴حداقل اسپرد از 0.2 پیپ
🎭کپی تریدنیگ
💻پلتفرم های معاملاتی MT4, Trading Station, Zulutrade, Cap AI, Tradingview
🧕حساب اسلامی

 

icon ifxhome 71 بروکر fxcm آیا بروکر FXCM معتبر است؟ – بررسی رگوله

بروکر اف ایکس سی ام،  با نام “Stratos Global LLC” در سنت وینسنت و گرنادینز با شماره ‘1776 LLC 2022’ ثبت شده است. اف ایکس سی ام، تابعه عملیاتی در گروه شرکت های استراتوس (20 Gresham Street, 4th Floor, London EC2V 7JE, United Kingdom) است.

بروکر fxcm هم چنین، تحت نظارت سه نهاد رگولاتوری دیگر در سه قاره مختلف قرار دارد. اولین رگولاتور این بروکر، سازمان رفتار مالی بریتانیا یا “FCA” [شماره ثبت 217689] بوده که به عنوان یکی از معتبرترین نهادهای ناظر بر بازارهای مالی در اروپا، شناخته می شود.

همچنین FXCM تحت نظارت سازمان اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا یا “ASIC” نیز فعالیت می کند [که وظیفه نظارت بر بازار سرمایه استرالیا را برعهده دارد]. کارگزاری FXCM با ثبت شرکت “FXCM EU” در قبرس، موفق به دریافت رگوله معتبر “CYSEC” [با شماره 392/20] شده است.

در نهایت، “FSCA” آفریقای جنوبی نیز به عنوان سومین رگولاتور اصلی بر فعالیت های این بروکر نظارت دارد. تامین کنندگان نقدینگی این بروکر، شرکت و بانک های بزرگی در اروپا [ Barclays Bank, Citibank N.A., Deutsche Bank, FASTMATCH MKP, ХТХ Markets ltd., UBS, Morgan Stanley] هستند.

بررسی بروکر fxcm - بروکر fxcm برای ایرانیان، بررسی اعتبار بروکر اف ایکس سی ام
تصویر رگوله بروکر fxcm

 

icon ifxhome 02 بروکر fxcm معرفی انواع حساب در کارگزاری FXCM

بسته به حداقل واریز و سطح تجربه، حساب های معاملاتی FXCM دسته بندی می شوند. در جدول زیر، مشخصات حساب های زنده در این کارگزاری را معرفی کرده ایم.

انواع حساب بروکر FXCM
مشخصات حساب Standard
حساب Mini
حساب Active Trader
حداقل واریزی $50 $50 $25000
حداکثر لوریج 1:30 1:400 1:30
حداقل اسپرد شناور از 0.2 پیپ
کمیسیون از 13$ ❌ از 2$
سطح مارجین کال %50
نمادها
جفت ارزها، سهام، شاخص بازارهای بورس، کالا، ارزهای دیجیتال [رمز ارز در انگلستان ارائه نمی شود]
نحوه اجرای سفارش
اجرای بازار/Market Execution
سایر امکانات
مناسب حرفه ای ها
مناسب افراد مبتدی
بونوس اضافی، پشتیبانی ویژه، معاملات با API، سیگنال VIP

 

icon ifxhome 59 بروکر fxcm آموزش ثبت نام در بروکر FXCM – نحوه احراز هویت در FXCM

در حال حاضر، بروکر fxcm در ایران فعالیتی ندارد. همچنین معامله گران کشورهای امریکا، کانادا، انگلستان، اتحادیه اروپا، هنگ کنگ، استرالیا، ژاپن و اسرائیل نیز بسته به نوع رگوله، امکان فعالیت در این کارگزاری را دارند.

مراحل ثبت نام در اف ایکس سی ام را، در ادامه معرفی خواهیم کرد.

 

گام 1#: انتخاب حساب مناسب

انتخاب نوع حساب مناسب از مهم ترین مراحل ثبت نام در بروکر FXCM، محسوب می شود. زیرا هر حساب، ویژگی ها و شرایط معاملاتی خاص خود را داشته که متناسب با نیاز معامله گران، طراحی شده است.

حساب استاندارد مناسب معامله گران تازه کار [غیرحرفه ای] بوده، که حداقل سرمایه کمی برای شروع دارند. حداقل واریز اولیه این حساب 50$ بوده و حداکثر اهرم مجاز آن نیز، 1:30 است.

 

گام 2#: تکمیل فرم ثبت نام

تکمیل فرم ثبت نام، دومین مرحله از فرایند افتتاح حساب در بروکر FXCM است. پس از انتخاب نوع حساب مناسب، وارد صفحه ثبت نام شده و فرم مربوطه را تکمیل نمایید.

اطلاعات مورد نیاز در این فرم ثبت نام در بروکر FXCM:

  • آدرس ایمیل معتبر؛
  • تعیین کلمه عبور؛
  • وارد کردن نام و نام خانوادگی؛
  • تاریخ تولد؛
  • مشخصات تماس شامل شماره تلفن و آدرس؛
  • تعیین کشور محل سکونت.

همچنین برخی اطلاعات اختیاری مانند وضعیت تاهل، میزان درآمد، شغل و تحصیلات، سابقه معاملاتی و … نیز در برخی موارد درخواست می شود. بعد از تکمیل فرم، مراحل بعدی احراز هویت و ساخت حساب طی می شود.

 

گام 3#: احراز هویت

هدف از احراز هویت، تأیید هویت واقعی و اطلاعات تماس ارائه شده توسط تریدرها در فرم ثبت نام است. بدین منظور، در FXCM لازم است تا تصاویر روشن و واضحی از مدارک شناسایی را بارگذاری کنید. این مدارک شامل گذرنامه، کارت شناسایی ملی یا گواهینامه می باشد.

علاوه بر این، مستنداتی برای اثبات آدرس محل سکونت مانند صورتحساب برق یا آب نیز لازم است. پس از ارسال مدارک، تیم احراز هویت FXCM آن ها را بررسی و در صورت تطابق کامل، نسبت به تأیید حساب کاربری و فعال سازی آن اقدام می کنند.

این پروسه ممکن است چندین ساعت یا حتی چند روز به طول بیانجامد!

 

گام 4#: ساخت حساب

ساخت و فعال سازی حساب، آخرین مرحله از فرایند ثبت نام در بروکر FXCM به شمار می رود. پس از اینکه درخواست کاربر بررسی و هویت وی تایید شد، حساب معاملاتی با جزئیاتی که هنگام پر کردن فرم ثبت نام مشخص شده ایجاد می گردد.

حساب جدید، در ابتدا فاقد موجودی بوده و تریدر برای فعال ساختن آن، باید ابتدا نسبت به واریز وجه اقدام کند. میزان حداقل واریز اولیه بسته به نوع حساب انتخابی متفاوت بوده، اما معمولاً از 50$ شروع می شود.

 

icon ifxhome 42 بروکر fxcm بررسی روش های واریز و برداشت در fxcm

 

انتقال بانکی

با استفاده از این روش، تریدرها توانایی انتقال مستقیم پول به حساب بانکی بروکر دارند.

 

ارز های دیجیتال

یکی دیگر از روش های انتقال پول به بروکر FXCM، با کمک ارزهای دیجیتال قابل انجام است.

 

icon ifxhome 61 بروکر fxcm جمع بندی و نظر نویسنده درباره بروکر اف ایکس سی ام

بروکر اف ایکس سی ام (FXCM) یکی از بروکر های قدیمی و معتبر در دنیای معاملات فارکس بوده و سابقه فعالیت طولانی بیش از 20 سال دارد. این بروکر تحت نظارت سازمان های معتبری همچون FCA بریتانیا فعالیت کرده و از اعتبار و امنیت بالایی برخوردار است.

FXCM انواع مختلف حساب های تریدینگ و پلتفرم های معتبر معاملاتی را در اختیار معامله گران قرار داده و دارای شرایط رقابتی در زمینه اسپرد، کمیسیون و حداقل سرمایه مورد نیاز برای شروع معامله است. البته به دلیل تحریم های بین المللی، امکان ارائه خدمات FXCM به ایرانیان وجود ندارد.

با توجه به مشکل ارائه سرویس به ساکنین ایرانی، از کارگزاری آی سی ام بروکرز [به عنوان یکی از بروکرهای معتبر و قدیمی] استفاده کنید. جهت دریافت راهنما یا مشاوره رایگان، از طریق پشتیبانی تلگرام یا چت آنلاین در سایت، با کارشناسان حرفه ای در ارتباط باشید.

مزایا

  • سابقه طولانی و بیش از 20 سال
  • تنوع بالای ابزارهای معاملاتی
  • وجود انواع متنوع حساب های تریدینگ برای سطوح مختلف
  • پشتیبانی 24 ساعته مشتریان
  • امنیت بالا به دلیل رعایت استانداردهای سختگیرانه

معایب

  • عدم ارائه خدمات به ایرانیان
  • نبود اپلیکیشن موبایل جهت معامله
  • محدودیت های واریز/برداشت در برخی کشورها
  • هزینه های تراکنش نامتناسب با حجم مبالغ خیلی پایین

سوالات متداول

🔹خیر، بروکر FXCM به دلیل پایبندی به قوانین و مقررات بین المللی، امکان ارائه خدمات به شهروندان کشورهای تحت تحریم از جمله ایران را ندارد.

🔹FXCM، انواع مختلف حساب ها از جمله استاندارد، مینی و … را پشتیبانی می کند.

درج نظر

فهرست مطالب
مطالب جدید
💲 بررسی عملکرد شاخص دلار در تریدینگ ویو - ابزاری کلیدی در تحلیل بازارهای مالی 💰
📉 استراتژی فراکتال باینری آپشن چیست؟ - سیستم Tornado Scalping باینری - (IFX-ST298) 💯
💰 آموزش استراتژی RSI و استوکاستیک 30 دقیقه ای - تکنیک 30M تمام بازارها - (IFX-ST297) 💹
💹 آموزش استراتژی پرایس اکشن ارز دیجیتال - سیستم 15 دقیقه ای کریپتو - (IFX-ST296) 📊
💰 استراتژی پولساز باینری آپشن - روش Simple way to make money چیست؟ - (IFX-ST295) 💲