icon ifxhome 15 شاخص دلار در تریدینگ ویو شاخص دلار در تریدینگ ویو – اهمیت نماد DXY در ترید جفت ارزها چقدر است؟

شاخص دلار (DXY) یکی از ابزارهای کلیدی در تحلیل بازارهای مالی، به شمار آمده که ارزش دلار آمریکا را [نسبت به سبدی از شش ارز اصلی جهان] اندازه‌گیری می‌کند.

طبق آمار، تغییرات این شاخص می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر قیمت‌های جهانی کالاها، ارزها و حتی سهام داشته باشد. به عنوان مثال افزایش 1% در شاخص دلار امریکا، معمولاً منجر به کاهش قیمت طلا به میزان 0.5 تا 1% می‌شود.

همچنین، با توجه به اینکه دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی شناخته می‌شود، نوسانات آن می‌تواند بر اقتصاد کشورهای مختلف تأثیر بگذارد.

اگر شما هم قصد انجام معاملات در بازار فارکس را دارید، حتماً درباره پلتفرم تریدینگ ویو نکاتی را شنیده‌ اید. “Trading View” با اختلاف، بهترین پلتفرم تحلیل و معاملاتی در بازارهای مالی است. در این مقاله، به بررسی شاخص دلار در تریدیگ ویو خواهیم پرداخت.

همچنین مزایای تحلیل نماد شاخص دلار در تریدینگ ویو را، با سایر پلتفرم های معتبر [MT4 و 5] مقایسه خواهیم کرد.

شاخص دلار در تریدینگ ویو، نمودار شاخص دلار در تریدینگ ویو، شاخص دلار امریکا در تریدینگ ویو

 

نماد شاخص دلار در تریدینگ ویو چیست؟

اگر به دنبال اضافه کردن شاخص دلار امریکا در پلتفرم تریدینگ ویو هستید، این نماد با مشخصه “DXY” در بخش «شاخص ها/Indices» در دسترس قرار گرفته است.

این شاخص از سال 1973 فعالیت خود را آغاز کرد و ارزش دلار آمریکا را نسبت به شش ارز اصلی جهان، شامل یورو، ین ژاپن، پوند انگلیس، دلار کانادا، فرانک سوئیس، و دلار، نمایان می‌کند. افزایش یا کاهش این شاخص نسبت به عدد 100، نشان‌ دهندۀ تغییرات ارزش دلار آمریکا نسبت به سایر ارزهای جهانی است.

به‌عنوان مثال، اگر شاخص دلار در تریدینگ ویو به عدد 102 برسد، این نشان می‌ دهد که ارزش دلار نسبت به سایر ارزها، افزایش یافته و بهبود اقتصاد آمریکا را نمایش می‌ دهد.

 

icon ifxhome 35 شاخص دلار در تریدینگ ویو ابزارهای تحلیل شاخص دلار در تریدینگ ویو

کاربرد شاخص دلار در تریدینگ ویو به‌ قدری زیاد است که باید آن را، با ابزارهای گوناگون تحلیل کنید. بهترین ابزارهای تحلیلی عبارت‌ اند از:

  • نمودارهای قیمتی؛
  • اندیکاتورها؛
  • خطوط روند؛
  • الگوهای قیمتی؛
  • تحلیل فاندامنتال.

 

نمودارهای قیمتی

نمودار شاخص دلار در تریدینگ ویو، اطلاعات مهمی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این نمودارها، تغییرات قیمت شاخص دلار در طول زمان را به‌صورت گرافیکی نشان داده و به کاربران امکان می‌دهند تا الگوها و روندهای مختلف در قیمت را شناسایی و بر اساس آن‌ ها تصمیم‌ گیری کنند.

این ابزارها به کاربران امکان می‌ دهند تا با استفاده از تحلیل فنی و الگوهای قیمت، بهترین زمان برای ورود و خروج از معاملات را تعیین کرده و به‌ طور کلی بهترین تصمیمات معاملاتی را اتخاذ کنند.

 

اندیکاتورها

در تریدینگ ویو، اندیکاتورهای تکنیکال به کاربران در تحلیل بازار و تصمیم‌ گیری‌ های معاملاتی کمک می کنند.

این اندیکاتورها شامل میانگین متحرک، شاخص قدرت نسبی (RSI)، شاخص شتاب (Stochastic Oscillator) و MACD شده که به کاربران امکان می‌ دهند نقاط ورود/خروج معاملات را در بازار بهبود بخشند.

 

خطوط روند

استفاده از خطوط روند، یک ابزار مهم در تحلیل فنی در تریدینگ ویو است. این خطوط شامل نواحی مقاومت، حمایت و خط روند شده که به کاربران کمک می‌ کنند تا میزان قیمت را با توجه به الگوهای فنی تحلیل و بررسی کنند.

 

الگوهای قیمتی

استفاده از الگوهای نمودار، یکی از ابزارهای مهم در تحلیل تکنیکال شاخص دلار در تریدینگ ویو است.

این الگوها شامل “Pattern” هایی مانند سه نقطه بالا و پایین، سرشانه و شانه و ترکیبات دیگر شده که به کاربران کمک می‌ کنند تا الگوهای مختلف را در نمودارهای قیمت شناسایی و براساس آن‌ها تصمیم‌ گیری کنند.

 

تحلیل فاندامنتال

تحلیل فاندامنتال، می‌ تواند در تحلیل شاخص دلار کمک مؤثری داشته باشد.

با توجه به اینکه شاخص دلار در تریدینگ ویو، نمایانگر ارزش دلار آمریکا نسبت به سایر ارزهای جهان است، عوامل اقتصادی و سیاسی می‌ توانند به‌طور مستقیم در تحلیل فاندامنتال مورد استفاده قرار بگیرند.

به‌عنوان مثال، تحلیل شاخص دلار با توجه به داده‌های اقتصادی مانند نرخ بیکاری، رشد اقتصادی، تورم، و بیلان تجاری، می‌ تواند به تصمیم‌ گیری‌ های مؤثرتر و دقیق‌ تر در مورد جهت حرکت قیمت دلار کمک کند.

همچنین، عوامل سیاسی مانند تصمیمات سیاستمداران و رویدادهای جهانی نیز، می‌ توانند تأثیر مستقیمی بر ارزش دلار داشته باشند.

 

icon ifxhome 53 شاخص دلار در تریدینگ ویو نحوه معامله با شاخص دلار آمریکا در تریدینگ ویو

اگر پس‌ از بررسی مزایای استفاده از شاخص دلار در تریدینگ ویو و در نظر گرفتن معایب استفاده از آن قصد انجام معامله آن را داشته باشید، باید از معتبرترین منابع برای تحلیل این شاخص بهره ببرید.

همچنین ابزارهای تحلیل شاخص دلار در تریدینگ ویو نیز، به شما کمک زیادی خواهند کرد. پیش‌ از هر چیز سعی کنید به مقایسه شاخص دلار با سایر شاخص های اقتصادی بپردازید؛ چراکه این کار سبب بالاتر رفتن اطلاعات شما در حوزه اقتصاد می‌شود.

شاخص “DXY”، ارتباط غیر مستقیم با روند نمودار “EURUSD” و “GBPUSD” دارد.

 

قدم 1#: تحلیل تکنیکال

    • بررسی نمودارهای قیمت شاخص دلار: ابتدا نمودارهای قیمت شاخص دلار را بررسی کرده تا الگوها و روندهای قیمتی را، شناسایی کنید.
    • استفاده از اندیکاتورهای تکنیکال: اندیکاتورهایی مانند میانگین متحرک، RSI، Stochastic Oscillator و MACD را بر روی نمودار قیمت اعمال کرده تا نقاط ورود/خروج معاملات را تشخیص دهید.

 

قدم 2#: تحلیل فاندامنتال

    • عواملی مانند نرخ بیکاری، رشد اقتصادی، تورم، بیلان تجاری و تصمیمات سیاستمداران را بررسی کرده تا تأثیر آن‌ ها بر ارزش دلار آمریکا را درک کنید.

 

قدم 3#: تعیین استراتژی معامله

    • براساس تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، استراتژی معامله خود را تعیین کنید.

سوالات متداول

🔹نماد شاخص دلار به‌عنوان یک اندیکاتور اصلی در بازارهای مالی، به‌ ویژه بازار فارکس شناخته می‌شود. این نماد نشان‌ دهنده قیمت دلار، نسبت به یک سبد از سایر ارزها است که تأثیر بسیاری بر دیگر بازارها دارد.

🔹تغییرات در نماد شاخص دلار، می‌ تواند تأثیرات گسترده‌ ای بر بازارهای مالی داشته باشد. به‌ عنوان مثال، افزایش یا کاهش ارزش دلار می‌ تواند تجارت بین‌المللی، صادرات، و واردات را تحت تأثیر قرار دهد و نقشه‌ های سیاست‌ های پولی کشورها را متحول کند.

درج نظر

فهرست مطالب
مطالب جدید
💲 بررسی عملکرد شاخص دلار در تریدینگ ویو - ابزاری کلیدی در تحلیل بازارهای مالی 💰
📉 استراتژی فراکتال باینری آپشن چیست؟ - سیستم Tornado Scalping باینری - (IFX-ST298) 💯
💰 آموزش استراتژی RSI و استوکاستیک 30 دقیقه ای - تکنیک 30M تمام بازارها - (IFX-ST297) 💹
💹 آموزش استراتژی پرایس اکشن ارز دیجیتال - سیستم 15 دقیقه ای کریپتو - (IFX-ST296) 📊
💰 استراتژی پولساز باینری آپشن - روش Simple way to make money چیست؟ - (IFX-ST295) 💲